Zuidereiland/Ozzie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Kef - WaarBenJij.nu Zuidereiland/Ozzie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Kef - WaarBenJij.nu

Zuidereiland/Ozzie!

Blijf op de hoogte en volg Roy

11 Februari 2014 | Australië, Sydney

How ya going guys?

Inmiddels zitten we alweer 2 weken te chillen en te zweten in Australië, heerlijk! We hebben weer een hoop dingen gezien en beleefd en weinig tijd gehad om wat te posten, bij deze!

In het Abel Tasmanpark gingen we kayakken over open zee naar de Split Apple Rock, echt super gaaf!! Ik zei nog voor de grap tegen Roy: 'je moet nu niet aan Jaws denken hè?', horen we later van vrienden dat het hier krioelt van de haaien :|. Onderweg lekker een privéstrandje gepakt om even bij te komen van al dat zware gepeddel.

Verder langs de westkust richting Franz Josef gereden. Onderweg de Pancake Rocks en Blowholes bekeken in Punakaiki, heel mooi! In Franz Josef naar de gletsjer gelopen, super vet! Gletsjers, watervallen, natte schoentjes gehaald.

Daarna verdergegaan naar Queenstown, onderweg reden we door een prachtig panoramalandschap van bergen, meren en bomen. Queenstown is een heel gezellig en relaxt stadje! Lekker rondgekeken, gechillt en bij het bungeejumpen geweest. Het werd hem weer niet ;).

Daarna richting Milford Sound, hier hebben we de Kea's ontmoet. Onwijs lelijke papegaaien die het rubber van je auto vreten, enig ;). Hier verder lekker rond gehiked, helaas wat minder weer, maar het regent hier dan ook 240 dagen in het jaar.

Hierna zijn we verder gegaan naar Invercargill om op bezoek te gaan bij Arjan en Daphne die hier wonen. We mochten een nachtje op hun terrein staan dus lekker gegeten en gedronken!

Verder gereden via de oostkust, in Dunedin nog even de steilste straat van de wereld beklommen, en verder gegaan naar Mount Cook. Het zonnetje scheen lekker, alleen stond er vet veel wind wat hier normaal schijnt te zijn, we lagen 's nachts te schommelen in ons bed. Roy sprak de volgende ochtend een mannetje die met tent en al was weggewaaid.

Onze laatste dagen in Nieuw Zeeland brachten we in Christchurch door, volgens Roy een hele leuke en gezellige stad. Daadwerkelijk aangekomen was er niks meer van Christchurch over vanwege de aardbevingen 3 jaar geleden. Wegen afgesloten, gebouwen afgebroken, de hele stad was verlaten. Even goed wel rondgekeken en interessante dingen gezien. En toen werd het tijd voor Ozzie, onwijs genoten van Nieuw Zeeland!!!

In Australië nieuwe camper opgehaald en begonnen aan de Great Ocean Road met Amanda en Jack! Super leuk om ze hier te zien! Elke avond feest en elke ochtend verse eieren van Jack ;). Great Ocean Road was super mooi! Hierna afscheid genomen, Jack zit nu in NZ en A in Tassie! Wij gingen door naar Phillip Island, vlak onder Melbourne. Hier gelijk 2 slangen gezien, hopelijk ook de enige :|.
En zo via de kust naar Sydney gereden. Wat een gigantische stad!! Meteen bij het Opera House wezen kijken natuurlijk, Harbour Bridge, op het strand van Bondi Beach gelegen, zee aquarium bezocht met echte haaien, de Blue Mountains gezien! Ook naar Manly Beach waar de Hurley Australian Open of Surfing zijn, geniaal om mee te maken!!

We gaan nu naar familie van Cato die vlak boven Sydney wonen en daarna verder via de oostkust richting Cairns.

We zijn inmiddels een stuk of 25 kangoeroes tegengekomen (levend :), Roy heeft papegaaitjes gevoerd, Pelikanen staan bij ons op de camping, Koala's hangen in de bomen en de Cockatoo's schreeuwen je 's ochtends uit je bed.

Zoals jullie zien vermaken wij ons nog prima! Foto's van NZ staan op Facebook.

See you! XXX

• 12 Februari 2014 - 07:05

Sharon:

Wat gaaf allemaal weer! En die dieren die daar gewoon in t wild zijn, geniaal!
    Behalve de slangen en spinnetjes dan, ow en de haaien niet te vergeten ;).
    Maar gelukkig waren jullie die niet tegen gekomen!
    Have funn! En geniet lekker van alles wat nog gaat komen.
    X x

• 12 Februari 2014 - 07:07

Dajaan:

Zo leuk om te lezen dat jullie het na jullie zin hebben!en jullie hebben nog dik tijd over :-). Still a lot to der and do,enjoy!xxx

• 12 Februari 2014 - 09:09

Tallie :

Leuk weer een verhaal!! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, super tof! Foto's zijn ook erg mooi zeg. Heel veel plezier!! Geniet:)! Xxx

• 12 Februari 2014 - 09:47

Daisy:

Wat een heerlijk verhaal weer!! Echt zo jaloers als ik allemaal lees wat jullie daar zien! Haha echt geniaal! Inderdaad nog genoeg te beleven! Heel veel plezier zo bij Harley! Enjoy!! Xx

• 12 Februari 2014 - 09:59

Door:

Hee guys!

Wat een supercool verhaal weer!!! Jullie hebben echt veel moois gezien... Gezellig met Amanda en Jack!!
    En nu lekker bij Joe en Chris :D Even lekker laten verwennen. Doe ze allemaal de groetjes!!
    Geniet er lekker van hier missen jullie nog steeds niks.

XX Door

• 12 Februari 2014 - 11:13

Jossy:

Nog heel veel plezier xx

• 12 Februari 2014 - 13:22

Kathy:

Wat een leven geniet lekker groetjes

• 12 Februari 2014 - 15:49

Rissie:

Heeey Roy & Keeetoooh!!!

Wat ONWIJS super. Prachtig mooie verhalen, helemaal super. Nog effies en dan lekker naar Bruce Springsteen. Lekker om dit allemaal te lezen!!! Enjoy!!! Nog heeel veel plezier, geluk en liefde!!! XXX Pronkie XXX

• 12 Februari 2014 - 17:58

Marianne:

Klinkt goed allemaal! Stoer hoor tussen de haaien haha!
    Geniet ervan!
    xx

• 12 Februari 2014 - 20:14

Cees En Tineke:

Hey Cato en Roy, wat een saai leven hebben jullie zeg, je kan maar beter hier zijn,
    lekker harde tegenwind, regen, niet te vergeten WERKEN. zo kan ik nog wel ff doorgaan.
    Wat spannend dat kajakken werden jullie niet gewaarschuwd, dat jullie HAAIEN tegen zouden kunnen komen? Huuh. Mazzel bij Franz Joseph geweldig om daar te lopen, bij ons regende het toen.
    Jammer dat wij het niet wisten van de steilste straat in Dunedin, hoelang en hoog??
    Geweldig natuurlijk met Amanda en Jack!!!
    Hopelijk gaan jullie surfen met Harley, kijk uit of er haaien zijn leuk als jullie levend terugkomen toch?
    Bij Joe and Chris is het ook vaak verwennerij dus pure luxe,
    vraag wanneer zij in Nederland komen, kunnen we alvast rekening meehouden en iets organiseren!!!
    Doe ook de groeten aan aunt Hilda, oftewel nana.
    Jullie kunnen nu ff uitrusten van al dat reizen, want ook daar kan je best moe van worden, toch
    en dan BRUCE natuurlijk, maar zo ver is t nog niet veel plezier met de fam.
    tot horen groetjes xxxxxxxvoor allemaal cees en 10

• 12 Februari 2014 - 20:23

Maud:

Hee roy&kef!
    Weer een tof verhaal!!
    Wat een avonturen joh!!
    Die ca is straks angsthaas af, en durft zonder pardon onder de Partytent!
    Niet bang meer voor spinnen!
    Veel plezier bij Joe en Chris!
    Geniet er lekker van!
    X moffie

• 12 Februari 2014 - 20:55

Chantal:

Lieve Roya en Catootje,

Wat een verhalen! super stoer en gaaf!!
    Hier is het maar saaie boel geniet lekker van jullie avonturen en het mooie weer.
    Tot over een tijdje,

Liefs
    p.s. ik mis je wel hoor roya.:)

• 13 Februari 2014 - 14:59

Klaas Yol :

hoi hoi kinders ,wat een mooi verhaal weer ,heerlijk om te lezen en best een beetje jaloers , geniet lekker van alles dikke kus van ons doei doei xxx

• 17 Februari 2014 - 00:22

Marit:

Hee Ca en Roy!
    Wat een toffe verhalen! Zo te lezen genieten jullie lekker!
    Gezellig dat jullie ff met A en Jack hebben getourd!
    Heeeelll veel plezier nog, lekker genieten!
    Liefs Ma

• 17 Februari 2014 - 18:55

Joyce:

Heel leuk om te lezen! Gaaf hoor en genieten♡

• 19 Februari 2014 - 10:03

Jossy:

super leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken, geniet er nog van en heel veel plezier nog xx

• 19 Februari 2014 - 20:30

Cees En 10:

Hey Cato en Roy, nog steeds in t paradijs?? Stelletje geluksvogels!!
    Jullie hebben nu toch wel weer eens tijd om de last adventures te laten horen?
    Of moeten jullie nu stofzuigen enzo, Al wat van Harley gehoord?
    Wij hebben het tegenwoordig druk met de Olympische Spelen,
    groetjes tot horen xxxx ons.

• 21 Februari 2014 - 19:20

Linda Droog:

Hey roy en cato , geweldig allemaal he , veel komt bekend voor wat ik van sharona hoor en zie van foto, s.

sharona plakt er nog een maandje aan vast en gaat nog ff naar de fiji eilanden ! Jullie nog heel veel plezier en geniet ervan gr linda

• 22 Februari 2014 - 21:25

Cees En 10:

Hey Roy en Cato HOE WAS BRUCE??
    Morgen weer verder reizen? Tot horen xxx ons

• 03 Maart 2014 - 21:45

Cees En 10:

Hey vak. gangers, is het nog voltehouden allemaal?
    Leuke verhalen ook???
    gr ons